Det här inlägget handlar om vårt
affärsområde HUS som är lite av en framgångssaga



Titta på vårt härliga gäng på bilden, vi riktigt ser att de trivs tillsammans. Och ännu häftigare blir det när vi tittar på varifrån alla ursprungligen kommer. Av de tio killarna är bara en svensk. Vi har lyckats få ihop ett fantastiskt...

Etiketter: hus mångfald

Vi har lyckats få ihop ett fantastiskt gäng från Sverige, Afghanistan (2st), Tyskland, Chile, Västindien, Albanien, Argentina, Bosnien och Finland. Vårt affärsområde Hus är experter på att hantera mångfald så det blir en tillgång för Dipart. Jag blir nästan rörd och imponerad.

Vårt affärsområde Hus arbetar i en sektor som traditionellt rymmer mycket mer eller mindre oseriös verksamhet. Och Hus konkurrerar med framgång i den sektorn, och arbetar vitt ner till sista skruv, vilket är en självklarhet men ändå inte helt lätt om man vill vara konkurrenskraftig prismässigt. Jag är lättad och imponerad.

När det gäller att ligga i framkant har Hus kommit långt. När vi besöker deras byggen är ID06 en självklarhet, ställningarna besiktade, arbetsmiljöplaner sitter uppe i bodarna och alla har hjälm. Allt är en självklarhet hos oss men det krävs ändå en medvetenhet rakt igenom affärsområdet för dessa sakers betydelse. Jag är imponerad och faktiskt på deras vägnar stolt.
 


En verksamhet kan bara växa och bli långsiktigt lönsam i vår bransch om den lämna efter sig nöjda kunder. Hus är lönsamt och växer snabbt. Jag kan bara tolka det som att Hus lämnar efter sig nöjda kunder som återkommer. De har förstått precis vad det handlar om.

Affärsområdet Hus är en mycket viktig del av Dipart och jag hoppas att detta inlägg gör dem rättvisa. För de är en särdeles härlig grupp av människor!

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Senaste kommentarer

Bloggarkiv

Länkar

-

Etikettmoln