top of page

Arbetschef Kim Tyborn

Utför entreprenader och byggservice där bred kompetens inom försäkringsskador är vår specialitet.

Diparts affärsområde Byggservice sysselsätter drygt 30 personer varav merparten är snickare. Vi arbetar med byggentreprenader, byggservice och återställande av försäkringsskador i Stockholm, ofta i ett ramavtal åt större professionella  beställare. 

Många av våra tjänstemän är snickare i botten och kan hantverket, vilket gör kommunikationen enkel. De är kunniga i kalkylverktyget meps 2.0, försäkringsvillkor och har god kännedom om hela byggprocessen.

Våra servicesnickare har yrkesbevis och de erforderliga utbildningar som krävs. Då vi ofta arbetar hemma hos privatpersoner så är social kompetens något vi värdesätter vid våra rekryteringsprocesser. För de boende och våra beställare är det uppskattat att ha direktkontakt med vår servicessnickare. Allt blir så mycket mer mänskligt och enkelt då.

takstolar_edited.jpg

Våra närmare 30 snickare har tillsammans byggt det mesta som kan byggas! 

 

Det som är en gemensam nämnare och som säkert kommer från vår värdegrund och vårt sätt att rekrytera, är att vi är kommunikativa och duktiga på att lösa problem.

Våra entreprenader varierar till typ och omfång.

Det kan vara att bygga upp en exklusiv villa efter en brand, eller att renovera samtliga badrum och kök i en bostadsrättsförening. 

 

Vi tror oss vara byggare som är kvalitetsmässigt medvetna, duktiga på att kommunicera och framförallt lösningsorienterade.

långsjön.jpg
Foto 2017-10-24 08 14 14_preview.jpeg
2019-04-09 09.19.23.jpg
byggservice_svartvit.JPG
Dipart byter fasadsten i en Brf i Stockholm

Vi arbetar med byggservice åt professionella beställare som har större bestånd av lägenheter, kontor eller butiker. De vill att serviceuppdrag, dokumentation och den ekonomiska rapporteringen ska vara standardiserad vilket vi tagit fasta på.

 

När vi tecknar ett avtal med en ny uppdragsgivare börjar vi med att skapa en unik process. Den beskriver hur vi tillsammans ska agera i ett typiskt ärende. När vi följer den blir det i regel rätt.

I varje avtal tillsätter vi en avtalsansvarig tjänsteman och en erfaren och kommunikativ yrkesarbetare som blir Ansvarig Hantverkare i avtalet. Runt den ansvarige hantverkaren bygger vi ett lag bestående av så många yrkesarbetare avtalet kräver.

 

När vi haft både ett genomarbetat startmöte och ett eller ett par uppföljningsmöten så brukar samarbetet rulla på och utvecklas till något riktigt bra.

 

En genomgående framgångsfaktor är våra Ansvariga Hantverkare som har kontroll på allt som sker i fastigheterna. De svarar snabbt upp mot de önskemål som representanterna för våra beställare har. 

Byggservice Dipart
forsakringsskador_svartvit.jpg

När en privatperson eller en organisation drabbas av en oväntad olycka som t.ex. en vatten eller brandskada, anmäler man det till sitt försäkringsbolag. Försäkringsbolaget rekommenderar sedan privatpersonen Dipart som ramavtalsentreprenör för att återställa skadan. Vi har ramavtal med flera olika försäkringsbolag.

Dipart Försäkringsskador
Dipart Försäkringsskador
Dipart Försäkringsskador

Vi börjar i regel med att göra en besiktning för att kunna skicka in en kostnadsberäkning. När den har blivit godkänd av försäkringsbolaget så börjar vi arbetet med att återställa skadan. 

Förutom vår egen personal så har vi samarbetspartner inom el, rör och plattsättning med vilka vi samarbetar med på daglig basis. Vi hanterar ett tusental ärenden om året så processen vi arbetar efter är väl genomarbetad.

  • Vi återställer vatten- och brandskador

 

  • Vi arbetar i olika ramavtal gällande försäkringsskador och byggservice
     

  • Våra projektledare kan meps, försäkringsvillkor och byggprocessen

bottom of page